Fenntarthatóság és Minőség a legszebb kivitelezésben

Ebben a bejegyzésben egy interjút hoztam nektek, melyet Földi Barbara, a ReCreativity nonprofit szervezet és a Cimbi márka egyik alapítója.
Egy pici öko nagykövet anyukája, aki mindezek mellett workshopokat szervez és blogot is ír.

Olvassátok szeretettel:

1., Kérlek mutatkozz be, röviden! Mi vezetett el Téged odáig, hogy vállalkozz?
Sziasztok, Dóra vagyok, a KidToday webáruhaz tulajdonosa és egy 5 éves kislány édesanyja. Így már tudjátok is, hogy ki inspirált arra, hogy ezt a vállalkozást létrehozzam. Születése után tudatosodott bennem ugyanis, hogy itthon nem elérhetőek azok a termékek, melyekkel szeretném magunkat körülvenni. Ebből a felismerésből hosszas keresgélés lett, majd a partnereink.

2., Mit jelent számodra a fenntarthatóság?
Társadalmi felelősséget és tudatos fogyasztást. Példamutatást. Azt, hogy az alig 5 éves kislányunk idén már 3. éve gyűjti össze és adja oda játékait rászorulóknak.

3.,Te, mint vásárló milyen értékeket keresel egy termékben? Hogyan / Mi alapján válogattátok ki/állítottátok össze a webshopotok kínálatát?
Borzasztó vásárló vagyok. Mindig nagyon határozott elképzelésem van a megvásárolni kívánt termékről. Ebből kifolyólag általában nagyon nehezen is tudom beszerezni őket. A minimalista, funkcionalista termékeket keresem szinte mindenből. Nem szeretem a mintákat, a színek túlzott jelenlétét. Legyen szó ruháról vagy akár egy határidőnaplóról. Azt untam meg, hogy mindezekre itthon sokszor nem találok alternatívát. A baba és kisgyermek iparágban pedig még nehezebb ezeket a tulajdonságokat megtalálni egy termékben. Ez az, ami a termékkörünk kialakításánál, a fenntarthatóság szempontjain túl döntő befolyással bír.

4., Hogyan jelenik meg a tudatosság a mindennapjaitokban?
Véleményem szerint manapság már egyre könnyebb becsempészni a zöld megoldásokat mindennapjainkba. Nem szeretnék közhelyekkel élni, de ma már mindenkinek lehetősége van elkerülni a műanyagot, szelektíven gyűjteni a szemetet vagy egyszerűen csak annyit fogyasztani mindenből, amennyire tényleg szükség van. Emellett a hálát is ide sorolnám, és onnan már csak egy lépés a rendszeres jótékonykodás és az adakozás. Persze szentek sem vagyunk, nálunk is van fast fashion ruha vagy műanyag fogmosópohár a szekrényben. De egyre kevesebb és kevesebb.

5., Miért „szívügyed” ez a téma?
Nem is azt mondanám, hogy szívügyem, sokkal inkább azt, hogy ez a meggyőződésem, családunk értékrendje. Hiszem, hogy a jövő ez és a tudatos szülők által a jövő tudatos nemzedéke cseperedik fel éppen most.

6., Milyen nehézségek voltak a vállalkozásban? Hogyan küzdötted le őket?
Civilben jogászként dolgozom, szabályozott, hierarchizált környezetben. A vállalkozói lét, a divat és a kereskedelem meglehetősen más kompetenciákat kíván, 10 évnyi jogi munka után és mellett az teljesen új terület számomra, bele kell még rázódnom. De nagyon örülök, hogy végre előtérbe kerülhetett ez a régi hobbim és álmom. Rendkívül hosszú út vezetett idáig, voltak nehézségek, de ezek nélkül biztosan nem lenne ma Kidtoday.

7., Mit ajánlasz a vásárlóidnak, hogyan tudnak tudatosan vásárolni?
Napjainkban a legtöbb iparág és a vásárlói szokások is hatalmas átalakuláson mennek keresztül. Humánus és fenntartható alternatívák keresése a cél, anélkül, hogy kompromisszumot kellene kötnünk. A tudatosság kialakításához persze kell egyfajta bátorság is, hiszen változást kíván az emberektől. Remélem, hamarosan tényleg bekövetkezik a szemléletváltás és a többség felismeri, hogy a „többet kevesebbért” elv sok esetben nem éri meg. Anyagilag sem.

8., Mi volt számodra az első lépés a tudatosság / fenntarthatóság felé?
Mikor néhány évvel ezelőtt Londonban éltem, valahogy észrevétlenül vált részemmé a tudatosabb gondolkodás. Ott már 2010-ben természetes dolognak számított, hogy az egyetemi büfében nincs műanyag pohár, nylon zacskó vagy éppen az, hogy a munkahelyen környezetvédelmi oktatáson kell részt vennünk. Emellett nagyon tetszett, hogy az öltözködésben abszolút a funkcionalizmust láttam érvényesülni. Szerintem ez nagyon fontos, a gyermekek tekintetében pedig még inkább. A ruháknak szabadságot kell kölcsönözniük, hiszen azok nem jelmezek, melyekhez a kicsiknek idomulnia kell.

9., Mikor leszel/vagy elégedett?
Hajjaj… örök elégedetlen vagyok. Ha ezen tudok változtatni, elégedett leszek.

10., Ha egy dolgot kívánhatnál a jövőre nézve mi lenne az?
Hogy kívánhassak hármat.
Boldogságot, szakmai sikert, és azt, hogy a kislányomnak sikerüljön mindazt az értékrendet átadni, amit én kaptam a szüleimtől.
forrás: tinyecoambassador.com